اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی خبر داد

اجرای طرح «آماده‌سازی شغلی» برای معتادان بهبودیافته در ۱۶ استان کشور

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور در کارگاه آموزشی «مدیریت مورد» ویژه معتادین در حال بهبود، گفت: طرح آماده سازی شغلی و آموزش نحوه نگهداشت و بازتوانی شغلی در حال اجرا است.

اجرای طرح «آماده‌سازی شغلی» برای معتادان بهبودیافته در ۱۶ استان کشور

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، فرید براتی سده در دومین دوره آموزشی مدیریت مورد ویژه معتادین در حال بهبود گفت: ۱۶ استان برای اجرای این طرح با اولویت معتادین متجاهر آغاز شده است.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به رویکردهای مدیریت مورد در پیشگیری از اعتیاد افزود : با وجود 8 هزار مرکز درمانی سرپایی و هزار و 200 مرکز اقامتی، در بحث درمان هیچ کمبودی وجود ندارد و تمامی کمبود ها و غفلت ها در مهمترین بخش از روند بهبودی یعنی زمانی که فرد از مراکز درمانی ترخیص می‌شود، وجود دارد.

 براتی سده ، بازتوانی روانی و اجتماعی فرد بهبود یافته را مهمترین قسمت از مسیر درمان عنوان کرد و گفت : درصورتی که این نقصان رفع شود راهبردها به نقطه مطلوب می‌رسد.

وی مدیریت مورد را طرح مددکاری بسیار جدی در توانمند سازی و بازگشت معتادین بهبود یافته به اجتماع دانست و تصریح کرد: نیازهای این قشر از جامعه متفاوت از سایرین است و به دلیل اینکه عموما افرادی طرد شده و بیگانه از توانمندی های خود هستند، برای بهبودی کامل آنها به اقدامات مددکاری اجتماعی و حضور جدی در فضای زندگی آنها نیاز است.

براتی سده، به تصویب آیین نامه درمان و کاهش آسیب معتادین بی بضاعت و تحویل وظیفه ساماندهی آنها به سازمان بهزیستی تاکید کرد و گفت: سازمان بهزیستی از طریق مدیریت مورد  به برگزاری کارگاه های دوره ای با اولویت معتادین متجاهر اقدام کرده است که این طرح شامل تمامی معتادین بهبود یافته می‌شود.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تاثیر معضلات اجتماعی به خصوص بیکاری در بازگشت فرد بهبود یافته به اعتیاد یادآور شد: طرح آماده سازی شغلی و آموزش نحوه نگهداشت و بازتوانی شغلی در حال اجرا است که در پایان، فرد بهبود یافته برای دریافت تسهیلات اشتغال و منابع مالی معرفی می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول